Victoria & Vincent

Victoria-Vincent-2019-Josephine-2

Mikä on salaisuutemme? Kuinka pienellä Suomalaisella perheyrityksellä voi olla useita satoja euroja edullisempia hääpukuja kuin muilla kansainvälisillä merkeillä? Kiitos sinun!

Päätavoitteemme oli alusta saakka tuoda korkealaatuisimmat hääpuvut edullisempaan hintaluokkaan, joten leikkasimme hinnoista 30%. Morsiamille tämä tarkoitti 400€ säästöä hääpuvusta, eli 1200€ puku maksoikin vain 800€.

Ainoa ongelma oli, ettei meillä ollut enää varaa tehdä markkinointia. Ilman markkinointia kukaan ei koskaan edes kuulisi meistä...

Uskomattomat V&V morsiamet tulivat apuun! Ihmiset alkoivat jakamaan tietoa siitä, mitä yritimme tehdä heidän hyväkseen. He kertoivat kavereilleen ja vielä tärkeämpänä he kertoivat meistä muille internetissä. Tästä syntyi ainutlaatuinen V&V liiketoimintamalli: mitä me säästämme markkinoinnissa, annamme sen takaisin morsiamille, jotka taas auttavat muita löytämään meidät.

Victoria & Vincent ansaitsi pian maineen hinta-laatusuhteeltaan parhaana hääpukumerkkinä. Morsiamet, joiden hääpuku budjetti oli alle 1000€, alkoivat löytää meidät.

Se suuri salaisuus? Voimme tarjota pukujamme edullisemmin koska ihmiset auttavat jakamalla meistä tietoa. Jos he eivät auttaisi meitä, pukumme maksaisivat aivan saman verran kuin muilla merkeillä.

Hääpuvut ja markkinointi

Miksi muut hääpukumerkit eivät tee kuten me? Koska se on pelottavaa!

Monet eivät tiedä, että markkinointi on suurin kustannus, joka lisätään fyysisten tuotteiden hintaan. Sen osuus on 30% tuotteen hinnasta.

Valmistuskustannukset ovat vasta toiseksi suurin kustannus n. 20% lopullisesta hintalapusta.

Arvonlisävero on yleensä kolmanneksi suurin, n. 20% riippuen maasta.

Logistiikkakustannukset ovat neljänneksi suurin.

vv pricetag-s2

Me maksamme pukujemme valmistuksesta saman verran kuin muut korkealaatuisia pukuja tarjoavat merkit, joten tiedämme, ettei valmistuskustannukset anna kenellekään merkittävää etua. Medium laatuluokan merkit pystyvät automatisoimaan valmistusta niin paljon, että heillä on selkeä hintaetu valmistuskustannuksissa (lisää tästä laatuoppaassamme).

Sivuhuomautus: Verot suosivat aina halpatuotteita. Suomalaiset maksavat hyvälaatuisesta 1000€ tuotteesta valtiolle 240€ verona. Ostamalla 200€ kopiotuotteen veron osuus on vain 48€ (sama 24%). Tämä on pääsyy miksi hyvälaatuisten ja huonolaatuisten tuotteiden välillä on niin selkeä hintaero, riippumatta mitä tuotteita ostaa.

Eli, liiketoimintamallimme vahvuus on: muut saman laatuluokan merkit eivät voi tehdä mitä me teimme, elleivät he myös karsi 90% markkinointikustannuksistaan. No miksi he eivät tee niin?

Mitä veikkaisit, kuinka monet ihmiset aktiivisesti jakavat tietoa hääpukumerkeistä ennen kuin heitä on kosittu? Tai sen jälkeen kun he ovat jo menneet naimisiin? Aivan niin, ei monet.
Liiketoimintamallimme heikkous onkin helppo arvata: Joka vuosi meidän pitää aina löytää uudestaan ne ihmiset, jotka arvostavat tarpeeksi mitä yritämme tehdä heidän hyväkseen. Se päivä kun ihmiset eivät auta meitä jakamalla tietoa, on se päivä kun uudet morsiamet eivät enää kuule meistä. On pelottavaa laittaa oma tulevaisuus ihmisten käsiin, joita ei ole koskaan tavannut.

Laatuoppaastamme voi lukea lisää hääpukujen laatu / hintaluokista. Lue lisää.

Victoria-Vincent-Elsa-5
Victoria-Vincent-2018_3620