Victoria & Vincent – Korkeaa Laatua Kohtuulliseen Hintaan

Original article was published in Bröllopsmagazinet 2017 fall issue (Finland, Sweden, Denmark, Norway)

Victoria & Vincent on viimeisen vuoden aikana kasvanut merkittäväksi hääpukujen valmistajaksi Pohjoismaisilla markkinoilla. Victoria & Vincentin Kristian kertoo, kuinka morsianten suuri suosio on saavutettu.


Häät ja Juhlat on päässyt seuraamaan Victoria & Vincentin matkaa alusta alkaen. Miten olette onnistuneet kasvattamaan toimintaanne ja saavuttaneet suuren suosion näin lyhyessä ajassa?

Markkinoilla on paljon hääpukumerkkejä, joista monilla on kauniita ja korkealaatuisia pukuja. Tiesimme, että meidän pitää tehdä jotain täysin erilaista jos haluamme nousta merkittäväksi Eurooppalaiseksi merkiksi vain parissa vuodessa. Päätimme tuoda markkinoille pukuja, jotka kilpailevat laadultaan 1200-1500€ hintaisten pukujen kanssa, mutta hinnoittelemme puvut siten, että morsiamet voivat ostaa monet puvuista alle 900€ budjetilla. Tämän toteuttaminen vaati aivan uudenlaista liiketoimintamallia, mutta se selkeästi kannatti.

Olemme huomanneet että pukunne ovat todella suosittuja, mitkä ovat vahvuutenne?

Jokainen hääpukuja liikkeessä sovittanut morsian tietää, että kalliit huippulaatuiset puvut erottuvat edukseen laadun ja istuvuuden osalta. Tuomalla tämän laatukokemuksen selkeästi alempaan hintaluokkaan saimme liikkeet ja morsiamet innostumaan. Meille tuli kuitenkin yllätyksenä, kuinka paljon liikkeet ja morsiamet ovat auttaneet jakamaan tietoa meistä. Tuntuu, että ihmiset haluavat meidän onnistuvan.

Mikä erottaa Victoria & Vincentin muista merkeistä?

Pukujemme valmistuskustannukset ovat samat kuin selkeästi kalliimmilla merkeillä, joten meidän pitää tehdä käytännössä kaikki eri tavalla, että yrityksemme voi olla olemassa. Meillä ei ole suuria muotinäytöksiä, eikä kutsuvieraita juomassa shampanjaa markkinointitapahtumissa. Kaikki ylimääräinen on karsittu, ja sen minkä säästämme kustannuksissa, annamme liikkeiden ja morsianten hyväksi alempana hintana. Meillä ei ole myöskään varsinaista myynnin ja markkinoinnin työntekijää, ja siksi meille onkin ollut valtavan tärkeää, että ihmiset ovat jakaneet meistä tietoa sosiaalisessa mediassa.

Millainen on tämän hetken mallistonne?

Uusin mallisto on tehty yhteistyössä liikkeiden kanssa, kuten edellinenkin oli. Olemme liikkeille valtavan kiitollisia, että he ovat jakaneet valtavan määrän asiakaspalautetta, jonka pohjalta voimme suunnitella mallistoja suoraan morsianten toiveisii.